Σχεδόν 1 στις 3 (32,59%) επιχειρήσεις στην ΕΕ χρησιμοποίησαν πληρωμένη διαφήμιση στο διαδίκτυο το 2024, με την Κύπρο να σημειώνει το τρίτο ψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ, το οποίο φθάνει το 49,44%.
Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat, σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις της ΕΕ (47,70%) στον τομέα της ενημέρωσης και της επικοινωνίας πλήρωσαν για διαδικτυακές διαφημίσεις το 2024.
Όπως τονίζεται, σε μια προσπάθεια μεγιστοποίησης των κερδών και της αποτελεσματικότητας των διαφημίσεών τους, οι επιχειρήσεις αναπτύσσουν συνεχώς καινοτόμες διαφημιστικές πρακτικές, υιοθετώντας τις πιο προηγμένες διαθέσιμες ψηφιακές τεχνολογίες.
Όπως είναι αναμενόμενο, οι εταιρείες διεξάγουν τις καμπάνιες μάρκετινγκ τους στο διαδίκτυο και χρησιμοποιούν στοχευμένες μεθόδους διαφήμισης που αυξάνουν την πιθανότητα τα διαφημιστικά τους μηνύματα μάρκετινγκ να φτάσουν στο σωστό κοινό.
Για τον σκοπό αυτό, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τεχνολογίες ενσωματωμένες σε ιστότοπους και εφαρμογές που επιλέγουν διαφημίσεις με βάση το περιεχόμενο των ιστοσελίδων που βλέπουν οι χρήστες του διαδικτύου. Αυτό είναι κοινώς γνωστό ως διαδικτυακή διαφήμιση με βάση τα συμφραζόμενα.
Στους χρήστες του διαδικτύου παρουσιάζονται διαφημίσεις που έχουν επιλέξει αυτοματοποιημένα συστήματα (διακομιστές διαφημίσεων) για αυτούς με βάση το περιεχόμενο της ιστοσελίδας στην οποία περιηγούνται. Ομοίως, η διαφήμιση με βάση τα συμφραζόμενα μπορεί να βασίζεται στις συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται στο τελευταίο ερώτημα του χρήστη στο διαδίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο, υπάρχει πάντα μια θετική συσχέτιση μεταξύ των διαδικτυακών διαφημίσεων και των ενδιαφερόντων του χρήστη, με βάση είτε το περιεχόμενο των ιστοσελίδων είτε τις λέξεις-κλειδιά από τα ερωτήματα.
Η πιο δημοφιλής διαφήμιση
Η χρήση της διαφήμισης με βάση τα συμφραζόμενα ήταν πολύ πιο δημοφιλής από τους άλλους τύπους στοχευμένης διαφήμισης στο διαδίκτυο. Αυτό πιθανότατα οφείλεται στο γεγονός ότι οι τεχνολογίες που ενσωματώνονται στις ιστοσελίδες είναι εύκολες στην εφαρμογή.
Περίπου το 76,83% των επιχειρήσεων της ΕΕ που πλήρωσαν για να διαφημιστούν στο διαδίκτυο, χρησιμοποίησαν πληροφορίες από το περιεχόμενο των ιστοσελίδων των χρηστών του διαδικτύου ή λέξεις-κλειδιά από τα ερωτήματά τους για να προσδιορίσουν με ακρίβεια το κοινό πριν από την αποστολή σχετικών διαφημίσεων.
Σε 4 χώρες της ΕΕ, αυτός ο τύπος διαφήμισης χρησιμοποιήθηκε από περισσότερο από το 80% των επιχειρήσεων που πλήρωσαν για διαφημίσεις στο διαδίκτυο το 2024, με το υψηλότερο μερίδιο να καταγράφεται στη Σλοβενία (92,13%).
Η συμπεριφορική στόχευση χρησιμοποιήθηκε από το 41,57% των επιχειρήσεων της ΕΕ που πληρώνουν για διαφήμιση στο διαδίκτυο, ενώ η γεωγραφική στόχευση χρησιμοποιήθηκε από το 44,29%. Περίπου το 45,30% των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν διαδικτυακές διαφημίσεις ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν στοχευμένες μεθόδους διαδικτυακής διαφήμισης.
Όσον αφορά τη συμπεριφορική στόχευση, τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στην Τσεχία (63,37%), τη Ρουμανία (59,47%), την Κύπρο (58,07%) και τη Φινλανδία (52,80%). Η γεωγραφική στόχευση χρησιμοποιήθηκε περισσότερο από επιχειρήσεις που διαφημίζονται στο διαδίκτυο στην Κύπρο (88,07%), ακολουθούμενη από τη Μάλτα (60,30%), την Ολλανδία (53,82%) και την Τσεχία (53,21%).
Το 2024, περισσότερο από το 40% των επιχειρήσεων πλήρωσαν για να διαφημιστούν στο διαδίκτυο στους τομείς της πληροφόρησης και της επικοινωνίας (47,70%), των δραστηριοτήτων παροχής καταλύματος και εστίασης (41,63%) και του χονδρικού και λιανικού εμπορίου (41,62%).
Σε αυτούς τους 3 οικονομικούς τομείς, η διαφήμιση με βάση τα συμφραζόμενα και η γεωγραφική στόχευση ήταν οι πιο δημοφιλείς τύποι διαδικτυακής διαφήμισης που χρησιμοποιήθηκαν από περισσότερο από το 20% των επιχειρήσεων.
Η συμπεριφορική στόχευση χρησιμοποιήθηκε περισσότερο από τις επιχειρήσεις στον τομέα της πληροφόρησης και της επικοινωνίας, με περισσότερο από το ένα τέταρτο των επιχειρήσεων (26,51%) να αναφέρουν ότι έχουν πληρώσει για αυτήν τη μέθοδο διαδικτυακής διαφήμισης το 2024.