Οι διαβουλεύσεις του Υπουργείου Οικονομικών με την ΕΕ για την επιβολή των πράσινων φορολογιών συνεχίζονται, με την ΕΕ να μην συναινεί στην αναβολή τους.
Πηγές του Υπουργείου Οικονομικών, επεσήμαναν στον «Π» ότι οι διαβουλεύσεις του Μάκη Κεραυνού με την ΕΕ συνεχίζονται με το υπουργείο να ετοιμάζει σχετικό νομοσχέδιο το οποίο θα κατατεθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο. Οι ίδιες πηγές, υπογράμμισαν ότι για την επιβολή των πράσινων φόρων, αρμόδιο για να αποφασίσει είναι το Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο μπορεί να μην αποδεχθεί την εισήγηση του υπουργείου.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Κεραυνός μιλώντας πρόσφατα στο Μέρα Μεσημέρι του ΑΝΤ1, σημείωσε ότι η πρώτη πράσινη φορολογία θα υλοποιηθεί σύντομα και εντός των επόμενων εβδομάδων θα πάει πρόταση στο υπουργικό συμβούλιο.
Επεσήμανε ότι υπάρχουν ορισμένες επιλογές που γίνεται προσπάθεια για προώθηση τους.
Επεσήμανε ότι υπάρχουν ορισμένες επιλογές που γίνεται προσπάθεια για προώθηση τους.
«Μια επιλογή είναι να αναβάλουμε σε κάποιο βαθμό τα τέλη για την πράσινη φορολογία. Άλλη επιλογή είναι να αφαιρεθούν από το Σχέδιο, που είναι και η πιο δύσκολη να αποδεχθεί η Κομισιόν. Η άλλη επιλογή είναι να μειώσουμε τα μέτρα και να είναι κλιμακωτά. Και κάτι άλλο που έχουμε προτείνει είναι αυτά που θα μπουν τώρα είναι να συνυπολογιστούν από μια επόμενη οδηγία που έρχεται το 2027», τόνισε.
Όπως είπε ο υπουργός Οικονομικών, οι συντελεστές θα είναι μειωμένοι, λιγότερο από 6% όπως προνοούσε η αρχική εισήγηση των εμπειρογνωμόνων. Παραδέχθηκε ακόμη ότι δε μπορούμε να αφαιρέσουμε την πράσινη φορολογία τελείως, καθώς έχουμε δεσμευτεί.
«Προσπαθούμε αλλά μας έχουν κάνει διαχρονικά πολλές συστάσεις και είναι πολύ δύσκολο να δεχτούν κάτι τέτοιο».
Η κατάληξη του ζητήματος αυτού, θα είναι μια μεγάλη ελάφρυνση στην πράσινη φορολογία και θα αφορά τα καύσιμα κίνησης και την επεξεργασία των αποβλήτων, σημείωσε.
Στόχος της φορολογίας, όπως έγραψε σε παλαιότερο ρεπορτάζ ο «Π» είναι η μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 32% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2005, δηλαδή οι επιπλέον χρεώσεις να οδηγήσουν σε αλλαγή συμπεριφοράς των καταναλωτών. Η πράσινη φορολογία αποτελεί μέρος του εθνικού σχεδίου ανάκαμψης και συνδέεται με εκταμίευση ποσού περίπου €70 εκατ. από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό ανάκαμψης.
Από το 2027 θα μπει στη ζωή μας και η αγορά δικαιωμάτων ρύπων στις οδικές μεταφορές και τα κτήρια. Το 2027 η επιβάρυνση στα καύσιμα από την αγορά ρύπων εκτιμάται σε 6,8 σεντ ενώ από τη συνολική επιβάρυνση που θα προκύψει, θα αφαιρεθούν οι πράσινοι φόροι των ετών 2025 και 2026.