Η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM) απηύθυνε αυστηρή επίπληξη το Σάββατο προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες που τροφοδοτούν έναν «πόλεμο τιμών», μία εβδομάδα αφότου ο κινεζικός γίγαντας ηλεκτρικών οχημάτων BYD ανακοίνωσε γενναίες εκπτώσεις για αποσύρσεις οχημάτων, με πολλούς ανταγωνιστές να ακολουθούν το παράδειγμά του.
«Από τις 23 Μαΐου, ένας συγκεκριμένος κατασκευαστής αυτοκινήτων ηγήθηκε μιας σημαντικής εκστρατείας μείωσης τιμών… προκαλώντας έναν νέο γύρο πανικού "πολέμου τιμών"», ανέφερε η CAAM σε ανακοίνωσή της στον λογαριασμό της στο WeChat.
Ο σύνδεσμος προειδοποίησε ότι τέτοιος «άτακτος» ανταγωνισμός θα επιδεινώσει τον αθέμιτο ανταγωνισμό και θα πλήξει την κερδοφορία.
Η ανακοίνωση, με ημερομηνία 30 Μαΐου, δεν κατονόμασε κάποια εταιρεία, αλλά στις 23 Μαΐου η BYD ανακοίνωσε μεγάλες εκπτώσεις για αποσύρσεις για σχεδόν είκοσι μοντέλα, προσφέροντας εκπτώσεις έως και 34%.
Το φθηνότερο μοντέλο της, το Seagull με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης, διατίθεται πλέον σε αρχική τιμή 55.800 γουάν (περίπου 6.825 δολάρια), από 69.800 γουάν, με την προσφορά απόσυρσης παλιού οχήματος.
Λίγες ημέρες αργότερα, η Leapmotor, νεοσύστατη κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων με στήριξη από τη Stellantis, ανακοίνωσε παρόμοιες εκπτώσεις σε δύο μοντέλα χαμηλής κατηγορίας, με ισχύ μέχρι τις 8 Ιουνίου.
Η Geely Auto ανακοίνωσε την Παρασκευή περιορισμένης διάρκειας επιδοτήσεις για 10 μοντέλα, με το X3 Pro να ξεκινά από την τιμή των 44.900 γουάν (περίπου €5.500).
Ωστόσο, αυξάνεται η εσωτερική κριτική ενάντια σε αυτό που η ένωση αυτοκινήτων αποκαλεί «involution» — ένας δημοφιλής όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ανταγωνισμό που δεν οδηγεί πουθενά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Great Wall Motor, της οποίας τα ετήσια έσοδα ανέρχονται περίπου στο ένα τέταρτο των εσόδων της BYD, παρομοίασε την κατάσταση με την έναρξη της πολυετούς κρίσης ακινήτων στην Κίνα που πυροδοτήθηκε από τη χρεοκοπία του κολοσσού Evergrande το 2021.
Το Πεκίνο έχει επενδύσει τεράστια κρατικά κεφάλαια στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη και παραγωγή οχημάτων με λιγότερους ρύπους που λειτουργούν με μπαταρίες.
Ωστόσο, το Σάββατο η κινεζική ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποίησε τους κολοσσούς του κλάδου να τηρήσουν το fair play.
«Οι εταιρείες που ηγούνται του κλάδου δεν πρέπει να μονοπωλούν την αγορά», ανέφερε η ανακοίνωση της CAAM.
Πρόσθεσε ότι «εκτός από τις νόμιμες εκπτώσεις, οι εταιρείες δεν πρέπει να πωλούν προϊόντα κάτω του κόστους, ούτε να εμπλέκονται σε παραπλανητική διαφήμιση».
Τέτοιες πρακτικές διαταράσσουν την αγορά και βλάπτουν τόσο τους καταναλωτές όσο και τον κλάδο, σημειώθηκε.
Ανώτερος αξιωματούχος του Υπουργείου Βιομηχανίας και Πληροφορικής της Κίνας, σύμφωνα με το κρατικό Global Times, πρόσθεσε ότι οι πόλεμοι τιμών «δεν παράγουν νικητές ούτε μέλλον».
Πηγή: ΚΥΠΕ