Γιατί καίω παραπάνω βενζίνη απ’ ό,τι ανακοινώνει η κατασκευάστρια εταιρεία -Ο πραγματικός λόγος

ΠΟΛΙΤΗΣ AUTO

Header Image

Αρκετοί είναι οι οδηγοί που αναρωτιούνται πού οφείλεται η διαφορά μεταξύ της εργοστασιακής κατανάλωσης που ανακοινώνει η κατασκευάστρια εταιρεία και της πραγματικής κατανάλωσης που εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου τους.

Η κατανάλωση καυσίμου αποτελεί ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής ενός αυτοκινήτου, σε μία εποχή που οι ιδιοκτήτες οχημάτων έρχονται αντιμέτωποι με ένα αρκετά υψηλό κόστος χρήσης, εξαιτίας των τιμών των καυσίμων που έχουν εδραιωθεί σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.

Στο πλαίσιο μίας έρευνας αγοράς, πολλοί είναι εκείνοι που συγκρίνουν τις καταναλώσεις των μοντέλων που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, ωστόσο αφού επιλέξουν το καινούργιο τους όχημα, διαπιστώνουν στην πορεία ότι οι επίσημες τιμές κατανάλωσης σπανίως ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και στις τιμές που αναγράφονται στον πίνακα οργάνων.

Σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα αυτοκίνητα καταναλώνουν κατά μέσο όρο 20% περισσότερο καύσιμο από όσο διαφημίζεται επίσημα — και σε ορισμένες περιπτώσεις, η διαφορά μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Το πρόβλημα ξεκινά από τον τρόπο μέτρησης της κατανάλωσης. Οι εργαστηριακές δοκιμές διεξάγονται σε ιδανικές, ελεγχόμενες συνθήκες, χωρίς κυκλοφοριακή συμφόρηση, σε σταθερές θερμοκρασίες, από έμπειρους οδηγούς, με χαμηλό φορτίο και χωρίς χρήση κλιματισμού.

Στην πραγματικότητα, ωστόσο, το μποτιλιάρισμα, η χρήση του κλιματιστικού, η ταχύτητα, ο τύπος του δρόμου, ακόμη και το φορτίο του οχήματος, επηρεάζουν σημαντικά την πραγματική κατανάλωση, αυξάνοντάς την συχνά σε υψηλότερα επίπεδα απ’ ό,τι ανακοινώνουν οι εταιρείες.

Για παράδειγμα, η οδήγηση σε περιοχές με ανηφορική κλίση αυξάνει το φορτίο του κινητήρα και επομένως την κατανάλωση καυσίμου, την ίδια ώρα που η κίνηση σε δρόμους με πολλές στροφές και υψομετρικές αλλαγές μπορεί να επιταχύνει τη φθορά των ελαστικών, κάτι που με τη σειρά του αυξάνει επίσης τις ενεργειακές ανάγκες.

Η νέα διαδικασία WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) έχει μειώσει στο μισό αυτή τη διαφορά μεταξύ θεωρητικής και πραγματικής κατανάλωσης και εκπομπών. Στο παρελθόν, με το παλαιότερο πρωτόκολλο NEDC, τα αυτοκίνητα κατανάλωναν έως και 40% περισσότεροκαύσιμο από τις επίσημες μετρήσεις.

Ωστόσο, ακόμη και με το WLTP, η απόκλιση παραμένει υπαρκτή, γεγονός που υπογραμμίζει την ανάγκη για μετρήσεις σε πιο ρεαλιστικές συνθήκες, αλλά και για ενημερωμένους αγοραστές.

Πηγή: carandmotor.gr

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

ΕΓΓΡΑΦΗ

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play