Αν και άπαντες αναγνωρίζουν το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπάρχει στο σημείο, σημειώνουν ότι οι εργασίες είναι άκρως απαραίτητες, καθώς πρόκειται για συντήρηση μίας γέφυρας που κατασκευάστηκε πριν από 40 χρόνια, όταν έγινε ο αυτοκινητόδρομος, και δεν έγιναν ποτέ μέχρι σήμερα εργασίες συντήρησής της. Πρόκειται για την τελευταία γέφυρα του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Λεμεσού που παρέμεινε χωρίς εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης και θα έπρεπε να προχωρήσουν άμεσα.
Σήμερα, για περίπου 1 χλμ η κυκλοφορία γίνεται στη μία πλευρά του αυτοκινητόδρομου, προκαλώντας τεράστιες ουρές χιλιομέτρων, ειδικά σε ώρες αιχμής, ενώ επηρεάζουν και τις δύο κατευθύνσεις. Τέλος Ιανουαρίου αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες στη νότια πλευρά και ακολούθως για ακόμα τέσσερις μήνες θα κλείσει ο αυτοκινητόδρομος στη βόρεια πλευρά. Η τροχαία κίνηση θα διοχετεύεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο αλλά στην αντίθετη κατεύθυνση, μέχρι και τον ολοκλήρωση των εργασιών που προβλέπεται για την αρχή του καλοκαιριού καθώς χρειάζονται άλλοι περίπου τέσσερις μήνες (15 βδομάδες ανά κατεύθυνση) για τη βόρεια πλευρά της γέφυρας.
Η απεργία έφερε καθυστερήσεις
Το μεγαλύτερο μέρος των κατασκευών συντήρησης της γέφυρας αφορά εργασίες που χρειάζονται σκυρόδεμα και έχουν επηρεαστεί σημαντικά από την απεργία που είχαμε πριν από περίπου έναν μήνα, φέρνοντας καθυστέρηση στα έργα στη μία πλευρά του δρόμου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα έπρεπε πριν από τα Χριστούγεννα να ανοίξει κανονικά ο αυτοκινητόδρομος, ενώ για περίπου δύο βδομάδες θα ήταν ανοιχτός και στις 4 λωρίδες. Αυτό δεν κατέστη δυνατό και πλέον το «άνοιγμα» της κυκλοφορίας για τη νότια πλευρά μετατέθηκε για τα τέλη Ιανουαρίου.
Πάντως, μεγάλο μέρος των εργασιών πραγματοποιούνται και κάτω από τη γέφυρα, με αρκετές από αυτές να συνδέονται με όσα γίνονται από πάνω. Οι εργασίες στο σημείο ξεκίνησαν από τον Οκτώβριο του 2023, ενώ από τις αρχές Σεπτεμβρίου επεκτάθηκαν και στο επίπεδο του αυτοκινητόδρομου. Πρόκειται για ένα έργο των €4.550.000 συν ΦΠΑ συνολικά. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει εργασίες τόσο αναβάθμισης όσο και συντήρησης της γέφυρας, όπως στήριξης των πυλώνων και των θεμελίων της γέφυρας, νέο σύστημα όμβριων υδάτων, εκβάθυνση και καθαρισμό του ποταμού, μόνωση της γέφυρας, νέα άσφαλτο καθώς και άλλες μικρότερες εργασίες.
Θέλει τον χρόνο του
Με την υπομονή των οδηγών να εξαντλείται καθημερινά στους δρόμους λόγω της αύξησης του κυκλοφοριακού προβλήματος, η ταλαιπωρία στο συγκεκριμένο σημείο του αυτοκινητόδρομου έχει κτυπήσει «κόκκινο» για πολλούς. Σύμφωνα με ενημέρωση όμως που έλαβε ο «Π» τα έργα δεν θα μπορούσαν να γίνουν με διαφορετικό ρυθμό. Ήδη ο εργολάβος σε κάποιες στιγμές εργάζεται με επιπλέον προσωπικό και βάρδιες, όμως η φύση των εργασιών είναι τέτοια που απαιτεί ολοκλήρωση της μίας για να προχωρήσει η επόμενη, με τον προκαθορισμένο χρόνο να είναι άκρως απαραίτητος. Ακόμα, για κάποιες μέρες δεν γίνονται καθόλου εργασίες για να στεγνώσει το μπετόν και να μπορούν να συνεχίσουν στην επόμενη φάση. Επίσης, σημαντικό μέρος των εργασιών γίνεται και πάνω στον αυτοκινητόδρομο, καθιστώντας τεχνικά αδύνατο να λειτουργεί ταυτόχρονα ο δρόμος ενώ διεξάγονται οι εργασίες.