Την Πέμπτη ψηφίζει η Βουλή για εγκατάσταση χρονομέτρων στα φώτα τροχαίας με κάμερες - Όλα εξαρτώνται από τον ΔΗΣΥ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΣΤΥΛΙΑΝΟΥ

Header Image
Τις προτάσεις νόμου του ΑΚΕΛ και του ΕΛΑΜ αναμένεται να καταψηφίσουν τα συγκυβερνώντα κόμματα καθώς διαφωνεί η κυβέρνηση Χριστοδουλίδη.

 

Eνώπιον της Ολομέλειας της Βουλής που θα συνεδριάσει την ερχόμενη Πέμπτη αναμένεται να τεθούν προς ψήφιση δυο προτάσεις νόμου, του ΑΚΕΛ και του ΕΛΑΜ, με τις οποίες επιδιώκεται η τροποποίηση της κείμενης νομοθεσίας ώστε να καταστεί υποχρεωτική η τοποθέτηση χρονομέτρων αντίστροφης μέτρησης στα φώτα τροχαίας που ελέγχονται από κάμερες.

Μάλιστα, η πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ προβλέπει ότι, σε περίπτωση που ψηφιστεί σε νόμο και οι αρμόδιοι παραλείψουν να εγκαταστήσουν τα εν λόγω χρονόμετρα εντός τριών μηνών, θα ανασταλεί η εφαρμογή των διατάξεων του υφιστάμενου νόμου που αφορούν το αδίκημα της παράλειψης συμμόρφωσης με φώτα τροχαίας. Δηλαδή, δεν θα εκδίδονται εξώδικα πρόστιμα για το αδίκημα της παράλειψης συμμόρφωσης με φώτα τροχαίας μέχρι να εγκατασταθούν τα χρονόμετρα. 

Γιατί πρέπει να εγκατασταθούν 

Οι βουλευτές του ΑΚΕΛ, που είναι οι εισηγητές της πρώτης πρότασης νόμου, υποστηρίζουν ότι, η χρήση χρονομέτρη αντίστροφης μέτρησης σε φώτα τροχαίας εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες. Όπως επισήμαναν, επιβάλλεται να λειτουργήσουν χρονόμετρα αντίστροφης μέτρησης σε όλα τα φώτα τροχαίας που λειτουργούν κάμερες με σκοπό την προστασία των πολιτών από την άδικη και ανεξέλεγκτη έκδοση εξώδικων προστίμων για μη συμμόρφωση με τους φωτεινούς σηματοδότες τροχαίας.

Οι βουλευτές του ΕΛΑΜ, που υπογράφουν τη δεύτερη πρόταση νόμου, υποστηρίζουν ότι, η εγκατάσταση χρονομέτρων αντίστροφης μέτρησης στα φώτα τροχαίας που εποπτεύονται από κάμερες θα συμβάλει στη μείωση των ατυχημάτων που δύναται να προκληθούν από την οδική συμπεριφορά των οδηγών ως αποτέλεσμα του άγχους που δημιουργεί η ενδεχόμενη καταγραφή τους από το σύστημα φωτοεπισήμανσης. Περαιτέρω, επισημάνθηκε ότι η τοποθέτηση χρονομέτρου αντίστροφης μέτρησης σε φώτα τροχαίας αποτελεί πρακτική που εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες.

 

Ποιοι διαφωνούν και γιατί

Στο πλαίσιο της συζήτησης των δύο προτάσεων νόμου, οι πιο κάτω διαφώνησαν με την ψήφιση τους σε νόμο, υποστηρίζοντας τα ακόλουθα:

*Ο Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, δήλωσε ότι σκοπός του συστήματος φωτοεπισήμανσης ήταν και παραμένει η μείωση των τροχαίων παραβάσεων και η ασφάλεια των πολιτών, σημειώνοντας ότι ο στόχος πρέπει να είναι η βελτίωση της λειτουργίας του συστήματος και όχι η κατάργησή του. Ειδικότερα, όπως τόνισε, η εφαρμογή του συστήματος φωτοεπισήμανσης υλοποιείται στη βάση προτύπων ποιότητας και σχεδιασμών από εμπειρογνώμονες και ότι τα στατιστικά στοιχεία επιβεβαιώνουν τα θετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από τη λειτουργία του. Αναφορικά με τις αντιδράσεις και τα προβλήματα που έχουν σημειωθεί, επισήμανε ότι το υπουργείο του προτίθεται να λάβει περαιτέρω βελτιωτικά μέτρα για τη λειτουργία του συστήματος φωτοεπισήμανσης.

*Ο εκπρόσωπος της Αστυνομίας επισήμανε ότι όσον αφορά τον φωτεινό σηματοδότη με το βέλος για στροφή στα δεξιά παρέχεται ο αναγκαίος χρόνος από το σύστημα, προτού καταγραφεί η παράβαση. Επιπλέον, ανέφερε ότι έχουν μειωθεί τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα στην Κύπρο και τα παράπονα από πλευράς των οδηγών.

*Το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας με επιστολή του πληροφόρησε τους βουλευτές της Επιτροπής Μεταφορών ότι διαφωνεί με τις δυο προτάσεις νόμου, επισημαίνοντας ότι μετά από έρευνα των αρμόδιων τμημάτων του Υπουργείου Μεταφορών και της Αστυνομίας διαπιστώθηκε ότι, τα συστήματα χρονομέτρησης λειτουργούν κυρίως σε ασιατικές και βαλκανικές χώρες, σε φωτοελεγχόμενες συμβολές όπου δεν υπάρχουν συστήματα φωτοεπισήμανσης χωρίς, όμως, να έχει αποδειχτεί η αποτελεσματικότητά τους. Παράλληλα, στην εν λόγω επιστολή το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας υπογράμμισε ότι οι φωτοελεγχόμενες συμβολές στην Κύπρο στις οποίες έχουν εγκατασταθεί κάμερες θα αναβαθμιστούν σύντομα ώστε να λειτουργούν με ειδικές ρυθμίσεις που θα αλληλοεπιδρούν με βάση το μέγεθος της κυκλοφορίας, ήτοι τα «έξυπνα φώτα τροχαίας», και ως εκ τούτου τα φώτα τροχαίας δεν θα έχουν προκαθορισμένη διάρκεια της ένδειξης που επιτρέπει τεχνικά την εφαρμογή χρονομέτρη. Επιπλέον, σύμφωνα με το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, στην Πολωνία, σε δοκιμαστική εφαρμογή των συστημάτων χρονομέτρησης σε φωτοελεγχόμενες συμβολές, διαπιστώθηκε μείωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και αύξηση των οδικών συγκρούσεων, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν έχει τοποθετηθεί οποιοδήποτε χρονόμετρο σε σημείο όπου λειτουργούν κάμερες. 

*Οι εκπρόσωποι του Τμήματος Δημοσίων Έργων ανέφεραν ότι η τοποθέτηση χρονομέτρου αντίστροφης μέτρησης δεν αποτελεί συνήθη πρακτική και δεν δύναται να εφαρμοστεί τεχνικά, λόγω του ότι ο χρόνος στα φώτα τροχαίας δεν είναι σταθερός. Στο πλαίσιο αυτό, διευκρίνισαν ότι στα υφιστάμενα φώτα τροχαίας ο χρόνος αυξομειώνεται, ενώ με τα «έξυπνα φώτα τροχαίας» ο χρόνος θα προσαρμόζεται ανάλογα με το μέγεθος της κυκλοφορίας και, ως εκ τούτου, οι εταιρείες που εγκαθιστούν τα φώτα τροχαίας δεν συστήνουν κάτι τέτοιο, καθώς δεν δύνανται να εγγυηθούν την ορθή λειτουργία των χρονομέτρων αντίστροφης μέτρησης και την ορθή απεικόνιση του χρόνου σε αυτά. Επιπροσθέτως, τόνισαν ότι δεν έχει εντοπιστεί οποιαδήποτε περίπτωση κατά την οποία υφίσταται ταυτόχρονη λειτουργία «έξυπνων φώτων τροχαίας», συστημάτων φωτοεπισήμανσης και χρονομέτρων αντίστροφης μέτρησης.

 

Θα γείρει την πλάστιγγα ο ΔΗΣΥ

Όπως εκτιμάται, τα συγκυβερνώντα κόμματα θα καταψηφίσουν τις προτάσεις νόμου καθώς η κυβέρνηση είναι εναντίον. Συνεπώς, η ψήφιση ή όχι των δυο προτάσεων νόμου θα εξαρτηθεί από τις ψήφους του ΔΗΣΥ, οι οποίες μαζί με το ΑΚΕΛ (15 ψήφοι) και το ΕΛΑΜ (τρεις ψήφοι) εξασφαλίζεται η απαιτούμενη πλειοψηφία για ψήφιση των δυο προτάσεων νόμου σε νόμο.

 

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play