Δεν ανάβουν τα φλας στις κάμερες εδώ και 2,5 χρόνια

ΝΕΑΡΧΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ

Header Image
Από τον Οκτώβριο του 2022 οι κάμερες στην Έγκωμη επί της λεωφόρου Γρίβα Διγενή είναι εκτός λειτουργίας, και δεν φωτογραφίζουν τους παραβάτες οδηγούς. Με την ολοκλήρωση της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία, τα φλας των καμερών δεν ανάβουν.

Εκτός λειτουργίας εδώ και 2,5 χρόνια είναι οι κάμερες που είναι εγκατεστημένες στη λεωφόρο Γρίβα Διγενή στην Έγκωμη για έλεγχο του ορίου ταχύτητας.

Πρόκειται για τις κάμερες που εγκαταστάθηκαν τον 2014, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το μεγάλο πρόβλημα με τους παράνομους αγώνες ταχύτητες, κυρίως μεταξύ νεαρών οδηγών. Οι κάμερες είχαν εγκατασταθεί στο σημείο της λεωφόρου μεταξύ της διασταύρωσης της Γρ. Διγενή με τη Nίκου Κρανιδιώτη και την Αγίου Προκοπίου. Ομολογουμένως, η εγκατάσταση των καμερών έθεσε τέρμα στις κόντρες με αυτοκίνητα και με μοτοσυκλέτες στο συγκεκριμένο σημείο του οδικού δικτύου. Επιπρόσθετα, λόγω των χαμηλών ταχυτήτων, μειώθηκε αισθητά και η ηχορύπανση. 

Σύμφωνα με ενημέρωση από το Τμήμα Τροχαίας του Αρχηγείου Αστυνομίας, οι εν λόγω κάμερες από τις 4 Οκτωβρίου 2022 και τη λήξη του συμβολαίου με την ανάδοχο εταιρεία, είναι εκτός λειτουργίας. Παρέμειναν ωστόσο εγκατεστημένες στο ίδιο σημείο, χωρίς όμως να φωτογραφίζουν τους παραβάτες.

Φαίνεται, πάντως, ότι οδηγοί που περνούν καθημερινά από το συγκεκριμένο σημείο, δεν γνωρίζουν ότι οι κάμερες είναι εκτός λειτουργίας. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι το σύστημα είναι εκτός λειτουργίας, οδηγοί ανέφεραν στον «Π» ότι δεν γνωρίζουν κατά πόσο λειτουργούν ή όχι οι κάμερες.

Στο ερώτημα γιατί οι κάμερες εξακολουθούν να παραμένουν εγκατεστημένες από τη στιγμή που είναι εκτός λειτουργίας, από την Τροχαία Αρχηγείου αναφέρθηκε ότι επίκειται μετακίνηση του εξοπλισμού.

Στο πλαίσιο του σχεδιασμού για εγκατάσταση των σταθερών καμερών στο νέο σύστημα φωτοεπισήμανσης σε παγκύπρια βάση, δεν κρίθηκε αναγκαίο -προς το παρόν- να εγκατασταθούν κάμερες στο συγκεκριμένο σημείο. Όπως αναφέρθηκε αρμοδίως στον «Π», επί του παρόντος δεν είναι στους άμεσους σχεδιασμούς και ότι το οδικό δίκτυο και τα σημεία που είναι εγκατεστημένες οι σταθερές κάμερες αξιολογείται καθημερινά. Με αυτό το δεδομένο δεν αποκλείεται μελλοντικά να εγκατασταθούν στο ίδιο ή κοντινό σημείο κάμερες του νέου συστήματος. Σημειώνεται ότι, όπου απαιτείται η εγκατάσταση νέων καμερών ή η μετακίνηση υφιστάμενων, προωθούνται οι σχετικές διαδικασίες.

 

Τα δοκιμαστικά και η εφαρμογή

Οι δύο κάμερες τέθηκαν σε δοκιμαστική λειτουργία στις 26/5/2014. Το σύστημα προγραμματίστηκε και τέθηκε σε πλήρη λειτουργία από τις 2/6/2014. Σύμφωνα με τη σχετική αστυνομική ανακοίνωση που είχε εκδοθεί τότε, «το νέο σύστημα φωτοεπισήμανσης αποτελείται από δύο σταθερές συσκευές, οι οποίες έχουν ήδη τοποθετηθεί στη λεωφόρο Γρίβα Διγενή, στη Λευκωσία, όπου το ανώτατο όριο ταχύτητας είναι τα 50 ΧΑΩ και θα καταγράφουν αυτόματα μόνο την ταχύτητα των μηχανοκινήτων οχημάτων. Ήδη έχουν τοποθετηθεί σε κατάλληλα σημεία της λεωφόρου Γρίβα Διγενή προειδοποιητικές πινακίδες στις οποίες αναφέρεται ότι ο δρόμος ελέγχεται από τέτοιες συσκευές. Η Αστυνομία αναφέρει ότι όλες οι παραβάσεις που θα καταγράφονται από τις δύο συσκευές θα αποστέλλονται μέσω του συστήματος στο Τμήμα Τροχαίας Αρχηγείου Αστυνομίας, το οποίο θα ενημερώνει γραπτώς τον τοπικό αστυνομικό σταθμό, στην εδαφική αρμοδιότητα του οποίου διαμένει ο ιδιοκτήτης του οχήματος που καταγράφηκε. Όταν θα τεθεί σε κανονική λειτουργία το σύστημα, σκοπός της αποστολής των εν λόγω εντύπων θα είναι ο εντοπισμός και η έκδοση / επίδοση στον παραβάτη εξωδίκου προστίμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων Νόμου.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου, ο οικείος αστυνομικός σταθμός θα πληροφορεί το συντομότερο δυνατό τους ιδιοκτήτες των οχημάτων για την παραβίαση του ορίου ταχύτητας που διαπράχθηκε με το όχημά τους και θα προβαίνει μόνο σε προφορική παρατήρηση μέσω τηλεφώνου».

 

Φωτογραφία τους πίσω αριθμούς

Οι συγκεκριμένες κάμερες στη Γρ. Διγενή φωτογράφιζαν τους αριθμούς πινακίδας του οχήματος στην πίσω πλευρά του αυτοκινήτου. Είχε βρεθεί αυτή η φόρμουλα για να ξεπεραστούν τα ζητήματα με τα προσωπικά δεδομένα των οδηγών. Δηλαδή, η φωτογραφία δεν απεικονίζει το πρόσωπο του παραβάτη. Εν αντιθέσει με το υφιστάμενο σύστημα φωτοεπισήμανσης, οι φωτογραφίες του οποίου απεικονίζουν τους μπροστινούς αριθμούς εγγραφής του αυτοκινήτου καθώς και το πρόσωπο του οδηγού.

 

Αντιδράσεις για το όριο

Όταν τέθηκαν σε λειτουργία οι κάμερες το όριο ήταν 50 χιλιόμετρα και οι κάμερες κατέγραφαν τα οχήματα που κινούνταν άνω των 60 χιλιομέτρων. Μετά τις πρώτες καταγγελίες προέκυψαν έντονες αντιδράσεις και το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας αποφάσισε να αυξήσει το όριο ταχύτητας στο τμήμα της λεωφόρου που καλύπτουν οι κάμερες, από 50 χλμ σε 65 χλμ, ενώ οι κάμερες κατέγραφαν τα οχήματα που κινούνταν με ταχύτητα άνω των 70 χλμ.

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play