Ιστορική στιγμή: Η πρώτη φορά που βλέπουμε ολόκληρο το ναυάγιο του Τιτανικού [εικόνες]

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS

Header Image
Η σάρωση πλήρους μεγέθους, η πρώτη του είδους της, πραγματοποιήθηκε σε βάθος 3.800 μέτρων και δημιούργησε ένα ακριβές τρισδιάστατο μοντέλο του πλοίου.

ια νέα ψηφιακή σάρωση του ναυαγίου του Τιτανικού προσφέρει νέες, συγκλονιστικές λεπτομέρειες για τη νύχτα που το θρυλικό πλοίο βυθίστηκε στον Ατλαντικό Ωκεανό, παρασύροντας στον θάνατο περισσότερους από 1.500 ανθρώπους.

Η σάρωση πλήρους μεγέθους, η πρώτη του είδους της, πραγματοποιήθηκε σε βάθος 3.800 μέτρων και δημιούργησε ένα ακριβές τρισδιάστατο μοντέλο του πλοίου. Μέσα από 700.000 εικόνες που τραβήχτηκαν με τη βοήθεια υποβρύχιων ρομπότ, οι επιστήμονες κατάφεραν να ανασυνθέσουν όχι μόνο το ναυάγιο αλλά και τις τελευταίες στιγμές του Τιτανικού, επιβεβαιώνοντας, μεταξύ άλλων, μαρτυρίες για τη γενναιότητα των μηχανικών που κράτησαν τα φώτα αναμμένα μέχρι τέλους.

 

Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε ολόκληρο το ναυάγιο του Τιτανικού, όπως βρίσκεται στον βυθό του Ατλανικού Ωκεανού, όπως επισημαίνει το National Geographic.

 

Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε ολόκληρο το ναυάγιο του Τιτανικού, όπως βρίσκεται στον βυθό του Ατλανικού Ωκεανού, όπως επισημαίνει το National Geographic.

 

 

 

 

 

 

 

Ο ηρωισμός των μηχανικών του Τιτανικού φαίνεται στη σάρωση

Η σάρωση αποτέλεσε τη βάση για το νέο ντοκιμαντέρ «Titanic: The Digital Resurrection» του National Geographic. Ανάμεσα στις αποκαλύψεις, ξεχωρίζει η εικόνα ενός λεβητοστασίου το οποίο βρισκόταν κοντά στο σημείο όπου το πλοίο έσπασε στα δύο. Επίσης, η σάρωση δείχνει μια βαλβίδα ατμού σε ανοιχτή θέση, ένδειξη πως το σύστημα παροχής ρεύματος παρέμενε ενεργό.

 

 

 

Σύμφωνα με τον ειδικό του Τιτανικού, Parks Stephenson, αυτό πιθανόν οφείλεται στους μηχανικούς που «έμειναν πίσω για να φτυαρίζουν κάρβουνο στους φούρνους, ώστε να κρατήσουν τα φώτα αναμμένα». Όπως λέει, «διατήρησαν το ρεύμα μέχρι τέλους, για να δοθεί χρόνος στο πλήρωμα να ρίξει τις σωσίβιες λέμβους με ασφάλεια – με φως και όχι στο απόλυτο σκοτάδι».

 

Πως μικρές τρύπες βύθισαν το τεράστιο υπερωκεάνιο 

Τα νέα στοιχεία επέτρεψαν τη δημιουργία μίας προσομοίωσης της βύθισης του πλοίου, που δείχνει ότι η πρόσκρουση με το παγόβουνο άνοιξε μικρές τρύπες σε μέγεθος κόλλας Α4 κατά μήκος του κύτους.

 

 

 

Αυτά τα κενά, παρότι μικρά, επέτρεψαν στο νερό του Ατλαντικού ωκεανού να μπει σε έξι από τα 16 στεγανά διαμερίσματα του υπερωκεάνιου. Ο Τιτανικός ήταν κατασκευασμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να συνεχίσει να επιπλέει ακόμη και αν τρία ή και τέσσερα στεγανά πλημμύριζαν. Ωστόσο, η σύγκρουση με το παγόβουνο δημιούργησε μία σειρά από μικρές τρύπες κατά μήκος του πλοίου, με αποτέλεσμα τη βύθισή του.

 

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το University College London και το Πανεπιστήμιο του Νιούκαστλ, με τη βοήθεια προηγμένων αλγορίθμων και υπερυπολογιστών. Σύμφωνα με τον καθηγητή Jeom-Kee Paik, η βύθιση οφείλεται σε μια σειρά από φαινομενικά ασήμαντες ζημιές που σε συνδυασμό οδήγησαν στην καταστροφή.

 

«Ο Τιτανικός είναι ο τελευταίος επιζών αυτόπτης μάρτυρας της καταστροφής», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Και έχει ακόμη ιστορίες να πει».

Η τεχνολογία δίνει πλέον στους ιστορικούς και το ευρύ κοινό ένα εργαλείο άνευ προηγουμένου για να ανακαλύψουν τι πραγματικά συνέβη τη νύχτα της 14ης Απριλίου 1912. Ωστόσο, όπως και το ίδιο το ναυάγιο, η πλήρης αλήθεια ίσως παραμείνει για πάντα στο σκοτάδι του Ατλαντικού.

Με πληροφορίες από BBC/LIFO.GR

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play