Δεν «πάτησε» στο φεγγάρι η Ιαπωνία - Δεύτερη αποτυχημένη προσπάθεια για την Ispace

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS

Header Image
Η προσεδάφιση επιχειρήθηκε σε μια επίπεδη περιοχή που ονομάζεται Mare Frigoris («Θάλασσα του Κρύου») περίπου 900 χλμ. (560 μίλια) από τον βόρειο πόλο της σελήνης

Για ακόμη μία φορά, το μη επανδρωμένο διαστημόπλοιο της ιαπωνικής εταιρείας Ispace δεν κατάφερε να προσεδαφιστεί στο φεγγάρι. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία το σκάφος συνετρίβη κατά τη διάρκεια της προσεδάφισης του την Παρασκευή.

Συγκεκριμένα, το Resilience, το δεύτερο σεληνιακό σκάφος της Ispace, δεν μπόρεσε να επιταχύνει αρκετά καθώς πλησίαζε τη Σελήνη και η εταιρεία δεν μπόρεσε να επικοινωνήσει με το διαστημόπλοιο μετά από μια πιθανή σκληρή προσγείωση, ανέφερε η Ispace σε ανακοίνωσή της. Η σύνδεση και τα δεδομένα πτήσης του Resilience χάθηκαν περίπου δύο λεπτά πριν από την προγραμματισμένη ώρα προσγείωσης.

 

 

Το βίντεο που ακολουθεί κυκλοφόρησε στις 4 Ιουνίου και μεταφέρει εικόνα μέσω μιας κάμερας, η οποία ήταν τοποθετημένη στην κορυφή του διαστημοπλοίου προσεδάφισης ενώ βρισκόταν σε σεληνιακή τροχιά.

 

 

 

Η προσεδάφιση επιχειρήθηκε σε μια επίπεδη περιοχή που ονομάζεται Mare Frigoris («Θάλασσα του Κρύου») περίπου 900 χλμ. (560 μίλια) από τον βόρειο πόλο της σελήνης κάτι που θεωρήθηκε ότι θα μπορούσε να αυξήσει τις πιθανότητες επιτυχίας σε σύγκριση με την προηγούμενη αποστολή της εταιρείας που συνετρίβη το 2023.

Μια αίθουσα με περισσότερους από 500 υπαλλήλους, μετόχους, χορηγούς και κυβερνητικούς αξιωματούχους της Ispace σίγησε απότομα κατά τη διάρκεια μιας δημόσιας εκδήλωσης προβολής της αποστολής στην Sumitomo Mitsui Banking Corp, εταίρο της αποστολής, τις πρώτες πρωινές ώρες στο Τόκιο.

Η πρώτη προσπάθεια

Το 2023, το πρώτο διαστημόπλοιο προσεδάφισης της Ispace συνετρίβη στην επιφάνεια της Σελήνης λόγω ανακριβούς αναγνώρισης του υψομέτρου της. Είχαν γίνει διορθώσεις στο λογισμικό, ενώ ο σχεδιασμός του υλικού παρέμεινε ως επί το πλείστον αμετάβλητος σε ανθεκτικότητα, δήλωσε η εταιρεία.

Το Resilience μετέφερε ένα τετράτροχο ρόβερ που κατασκευάστηκε από τη θυγατρική της Ispace στο Λουξεμβούργο και πέντε εξωτερικά ωφέλιμα φορτία συνολικής αξίας 16 εκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων επιστημονικών οργάνων από ιαπωνικές εταιρείες και ένα πανεπιστήμιο της Ταϊβάν.

Εάν η προσεδάφιση ήταν επιτυχής, το όχημα προσεδάφισης και το ρόβερ θα ξεκινούσαν προγραμματισμένες εξερευνητικές δραστηριότητες για 14 ημέρες, συμπεριλαμβανομένης της λήψης εικόνων του ρεγολίθου, του λεπτόκοκκου επιφανειακού υλικού της σελήνης.

Πέμπτη χώρα που πέτυχε ομαλή προσελήνωση

Η Ιαπωνία πέρυσι έγινε η πέμπτη χώρα στον κόσμο που πέτυχε ομαλή προσσελήνωση μετά την πρώην Σοβιετική Ένωση, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κίνα και την Ινδία, όταν η εθνική Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής Εξερεύνησης πέτυχε την προσγείωση του διαστημοπλοίου SLIM, αν και σε ανατρεπόμενη θέση.

Παρά τις προτεινόμενες αλλαγές του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στη διαστημική πολιτική των ΗΠΑ, η Ιαπωνία παραμένει προσηλωμένη στο αμερικανικό πρόγραμμα Artemis για τη σελήνη, δεσμευόμενη για τη συμμετοχή Ιαπώνων αστροναυτών και τεχνολογιών σε μελλοντικές σεληνιακές αποστολές.

Συμπεριλαμβανομένης μιας τρίτης αποστολής το 2027 ως μέρος των Εμπορικών Υπηρεσιών Σεληνιακού Φορτίου της NASA για το πρόγραμμα Artemis, η Ispace σχεδιάζει επτά ακόμη αποστολές έως το 2029 για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για σεληνιακές μεταφορές.

cnn.gr

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play