Οι διαδικτυακές αγορές στην ΕΕ συνεχίζουν να αυξάνονται σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Eurostat.
Το 2024, το 77% των χρηστών του διαδικτύου αγόρασε ή παρήγγειλε αγαθά ή υπηρεσίες για προσωπική χρήση μέσω διαδικτύου τους προηγούμενους 12 μήνες, αυξημένο από 59% το 2014, σημειώνοντας άνοδο 17 ποσοστιαίων μονάδων (pp).
Τα υψηλότερα ποσοστά χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου το 2024 ήταν στην Ιρλανδία (96%), στην Ολλανδία (94%) και στη Δανία (91%). Στην Κύπρο, το ποσοστό ανέρχεται σε 68,16%.
Αντίθετα, η Βουλγαρία είχε το χαμηλότερο μερίδιο με 57%, ακολουθούμενη από την Ιταλία και τη Ρουμανία, αμφότερες με 60%.
Από το 2014 έως το 2024, σημαντική ανάπτυξη παρατηρήθηκε στη Ρουμανία (+43 π.μ., από 17% σε 60%), στην Ουγγαρία (+37 π.μ., 42% σε 79%) και στη Λιθουανία (+36 π.μ., 36% σε 72%).
Αγοράζουν ρούχα από το διαδίκτυο
Τα προϊόντα που αγοράζονταν πιο συχνά στο διαδίκτυο το 2024 ήταν ρούχα (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών), παπούτσια και αξεσουάρ, με το 45% των ατόμων να πραγματοποιούν αυτές τις αγορές τους προηγούμενους 3 μήνες.
Ακολούθησαν οι παραδόσεις τροφίμων από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες catering (21%), καλλυντικά και προϊόντα ευεξίας (20%) και έπιπλα και αξεσουάρ σπιτιού ή είδη κηπουρικής (19%).
Στη συνέχεια ήταν αθλητικός εξοπλισμός (εκτός αθλητικών ενδυμάτων), έντυπα βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες και συμπληρώματα υγείας όπως βιταμίνες (εξαιρουμένων των διαδικτυακών ανανεώσεων συνταγών), το καθένα με μερίδιο 16%.