ΤΑΚΑΤΑ: Κατέθεσαν Καρούσος, Αναστασιάδου και Βαφεάδης – Από... σπόντα ήρθε η ενημέρωση

ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Header Image
Συνεχίστηκαν οι εργασίες της Επιτροπής για τους αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ

Κατέθεσαν σήμερα στην Ερευνητική Επιτροπή για τους επικίνδυνους αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ τρεις Υπουργοί Μεταφορών, οι οποίοι παραδέχτηκαν άγνοια για το ζήτημα, που οδήγησε σε δύο θανατηφόρα δυστυχήματα το 2023 και το 2024, καθώς και σε σοβαρό τραυματισμό το 2017. Ο νυν Υπουργός, Αλέξης Βαφεάδης, δήλωσε ότι ενημερώθηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2023. Οι δύο προκάτοχοί του, Γιάννης Καρούσος και Βασιλική Αναστασιάδου, τόνισαν ότι ποτέ δεν είχαν λάβει ενημέρωση για το πρόβλημα.

Οι καταθέσεις που θα συνεχιστούν και αύριο χαρακτηρίζονται κρίσιμες, καθώς αναμένεται να ρίξουν φως σε τυχόν παραλείψεις ή ανεπάρκειες στη διαχείριση του θέματος, που συνδέεται με δύο θανατηφόρα δυστυχήματα —το 2023 και το 2024— και έναν σοβαρό τραυματισμό το 2017.

Στη σημερινή συνεδρία πρώτος κατέθεσε ο Αλέξης Βαφεάδης, νυν Υπουργός Μεταφορών. Όπως ανέφερε, κατά την ανάληψη των καθηκόντων του δεν υπήρξε καμία ενημέρωση για ζητήματα ανακλήσεων από τον προκάτοχό του Γιάννη Καρούσο, παρά μόνο για ζητήματα οδικής ασφάλειας. «Η πρώτη φορά που ενημερώθηκα για τους αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ ήταν στις 25 Απριλίου, κατά τη διάρκεια συνάντησης με τον πατέρα του Κυριάκου Όξινου»,  σημείωσε ακολούθως ο κύριος Βαφεάδης.

Αναφορικά με την επίμαχη εγκύκλιο του 2017 σημείωσε ότι «ήταν η αρχή των συσσωρευμένων προβλημάτων που έχουμε σήμερα», σημείωσε ο Υπουργός.

Ακολούθησε η εξής συζήτηση:

Μιχαλάκης Χ (Πρόεδρος Επιτροπής).: Παίζανε οι καμπάνες του RAPEX. Φωναζαν οι πολίτες. Πως το αντιλαμβάνεστε?

Βαφεάδης: Δεν καταλαβαίνω γιατί εκδόθηκε η εγκύκλιος του ΤΟΜ 2017. Θεωρώ ότι κάποιοι έπρεπε να γνωρίζουν περισσότερα (σ.σ στο ΤΟΜ).

Μιχαλάκης Χ.: Μιλούμε για πλήρη άγνοια, στη βάση μαρτυριών.

Βαφεάδης: Δεν μπορώ να το διαχωρίσω σε πλήρη ή μερική. Συμφωνώ μαζί σας για την πλήρη άγνοια.

Μιχαλάκης Χ.: Δεν είχα καμία διαφωνία ότι θα διαφωνούσατε.

Ο Μιχάλης Βορκάς, επίσης μέλος της Επιτροπής, ρώτησε τον κ. Βαφεάδη αν το πόρισμα για τον Αλέξανδρο Λούγκο έφθασε στα χέρια του, με τον υπουργό να απαντά:

«Όχι, εγώ δεν το είδα».

Βορκάς: Ζητήσατε να έρθει κοντά σας;

Βαφεάδης: Όχι.

Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης του , επισήμανε ότι δεν υπήρχε νόμος που να απαγορεύει την εγγραφή σχημάτων που σχετίζονται με ανακλήσεις. 

Ακολούθως είπε ότι το ΤΟΜ  απάντησε γραπτώς σε ερωτήματα σχετικά με τις ανακλήσεις, περιλαμβάνοντας πληροφορίες για τον αριθμό, την επικινδυνότητα και τις ενέργειες που έχουν γίνει ή προγραμματίζονται.

Σχετικά με τις ενέργειες στις οποίες προέβη το Υπουργείο για τις ανακλήσεις είπε ότι μετά από δική του παρότρυνση αναρτήθηκαν οι ανακλήσεις. έγιναν συναντήσεις με εμπλεκόμενους φορείς.  «Διαπίστωσα»  είπε «ότι το πρόβλημα ήταν εξαιρετικά περίπλοκο, με διφορούμενες έννοιες» σημείωσε και πρόσθεσε ότι για να «βρεθεί η λύση της αυτόκλητης κλήσης όλων των ιδιοκτητών, χρεάζονται να γίνουν περισσότερα».

Πρότεινε επίσης την ενίσχυση του ΤΟΜ με τεχνογνωσία και παρουσία σε διεθνή φόρα, κάτι που σήμερα είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Δήλωσε την πρόθεσή του να καταθέσει σχετική εισήγηση στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Όσον αφορά τους εισαγωγείς είπε ότι χρειάζεται αυτορρύθμιση του επαγγέλματος, αλλά και καλύτερος συντονισμός της αλυσίδας ενημέρωσης.

Αναφορικά με τις χρεώσεις που επιβάλλουν εταιρείες για τις ανακλήσεις στα οχήματα με αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ είπε ότι το Υπουργείο Μεταφορών διαφωνεί.

Τοποθέτηση Καρούσου

Ο τέως Υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος, κατά την κατάθεσή του υποστήριξε ότι δεν ενημερώθηκε ποτέ για το ζήτημα των ΤΑΚΑΤΑ, ούτε από την προκάτοχό του, ούτε από τις υπηρεσίες του Υπουργείου. «Όταν παρέλαβα, είχα συνάντηση με την κυρία Αναστασιάδου. Δεν μου έγινε καμία αναφορά για τα σοβαρά θέματα. Στον κύριο Βαφεάδη παρέδωσα επιστολή με εκκρεμότητες — τα ΤΑΚΑΤΑ δεν ήταν ανάμεσά τους», είπε.

Σε ερώτηση του προέδρου της Επιτροπής, Μιχαλάκη Χριστοδούλου, για το τι έφταιξε και δεν ενημερώθηκε, ο Καρούσος απάντησε ότι υπήρχε επικοινωνία για άλλα θέματα, όχι όμως για τους αερόσακους.

Ο Μιχαλάκης Χριστοδούλου σημείωσε πως δεν υπήρχε πιο σοβαρό ζήτημα από αυτό. «Οφείλεται μια συγγνώμη στις οικογένειες των θυμάτων για την αποτυχία του κράτους να προστατεύσει τους πολίτες του» είπε, απευθυνόμενος στον κύριο Καρούσο.

Ο κ. Καρούσος υποστήριξε πως αν είχε φτάσει σχετική ενημέρωση στο γραφείο του Υπουργού, τότε θα είχαν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα και ίσως προλαμβάνονταν πολλά.

Κατάθεση Αναστασιάδου

Τρίτη και τελευταία κατέθεσε η πρώην Υπουργός Μεταφορών, Βασιλική Αναστασιάδου.

Όπως και οι δύο προκάτοχοί της, ανέφερε ότι δεν έτυχε καμίας ενημέρωσης για το ζήτημα των αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ, σημειώνοντας πως είχε καθημερινή πληροφόρηση για άλλα θέματα.

«Δεν λέω ότι θα το λύναμε, καθώς, όπως καταλαβαίνω, είναι πολύ περίπλοκο», ανέφερε η κυρία Αναστασιάδου, υποδεικνύοντας ωστόσο ότι, αν είχε γίνει ενημέρωση, θα κατέβαλλε προσπάθεια για την επίλυση του προβλήματος.

 

Αν και αρχικά αναμενόταν να πέσει αύριο η αυλαία των καταθέσεων ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής για τους αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, το ενδεχόμενο νέας συνεδρίασης παραμένει ανοιχτό.

Αφορμή στάθηκαν σημερινές δηλώσεις υπουργών που κατέθεσαν ενώπιον της Επιτροπής, σύμφωνα με τις οποίες, στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, η Αστυνομία παρουσίαζε μόνο στατιστικά στοιχεία για τα θανατηφόρα δυστυχήματα και ουδέποτε κατατέθηκε οποιαδήποτε ειδοποίηση ή προειδοποίηση που να αφορούσε συγκεκριμένο περιστατικό για τους επικίνδυνους αερόσακους.

Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της Ερευνητικής Επιτροπής, ενδέχεται να επανακληθεί η Αστυνομία για να δώσει διευκρινίσεις σε σχέση με συγκεκριμένες αναφορές που τέθηκαν ενώπιον της Επιτροπής και να διαπιστωθεί αν υπήρξε παράλειψη στην επικοινωνία ή στην καταγραφή κρίσιμων δεδομένων.

Αύριο αναμένεται να καταθέσουν έξι ακόμα πρώην Υπουργοί: ο Μάριος Δημητριάδης (2014–2018), ο Ευθύμιος Φλουρέντζου (2011–2013), ο Νίκος Νικολαΐδης (2008–2010), η Ερατώ Κοζάκου-Μαρκουλλή (2010–2011), η Μαρία Μαλαχτού-Παμπαλλή (2007–2008) και ο Χάρης Θράσου (2004–2007).

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play