Έπειτα από την κατακραυγή και τις βάσιμες κατηγορίες ότι οι φοιτητές ουσιαστικά αντιγράφουν έτοιμες λύσεις, αντί να βάζουν το μυαλό τους να δουλέψει, το ChatGPT έφτιαξε μια νέα «λειτουργία μελέτης».
Υποστηρίζει ότι θα ενθαρρύνει την «υπεύθυνη» ακαδημαϊκή χρήση και πως το εργαλείο αυτό τεχνητής νοημοσύνης παρέχει καθοδήγηση αντί να προσφέρει ολοκληρωμένες εκθέσεις ή απαντήσεις.
Η λειτουργία, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω του κουμπιού εργαλείων του chatbot, μπορεί να καθοδηγήσει τους χρήστες σε σύνθετα θέματα σε μια βήμα προς βήμα ανάπτυξη θέματος, παρόμοια με ένα ξεδιπλούμενο ακαδημαϊκό μάθημα.
Σωκρατική μέθοδος
Σύμφωνα με το ChatGPT η λειτουργία μελέτης χρησιμοποιεί τη σωκρατική μέθοδο της μαιευτικής, θέτοντας ερωτήσεις και αντιδρώντας στις απαντήσεις, προσφέροντας παράλληλα υποδείξεις και προτροπές για αυτοκριτική.
Σύμφωνα με το OpenAI, τα μαθήματα είναι προσαρμοσμένα στον χρήστη, με βάση τη μνήμη από προηγούμενες συνομιλίες.
Εάν ένας μαθητής ζητήσει την απάντηση απευθείας, το ChatGPT θα του υπενθυμίσει ότι η δική του επίλυση είναι ένας καλύτερος τρόπος μάθησης.
Οι χρήστες μπορούν να ενεργοποιήσουν ή να απενεργοποιήσουν τη λειτουργία μελέτης ανά πάσα στιγμή κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας, ενώ οι απαντήσεις θα είναι άμεσα διαθέσιμες.
Το OpenAI υποστηρίζει ότι η λειτουργία μελέτης έχει σχεδιαστεί για να αποφεύγει την απλή παρουσίαση μιας πλήρους έκθεσης ή απάντησης σε εξετάσεις. Και πως «δεν προσφέρει απλώς λύσεις χωρίς να βοηθά τους μαθητές να τις κατανοήσουν». Ωστόσο, οι μαθητές θα εξακολουθούν να μπορούν να ακολουθήσουν μια ακαδημαϊκή συντόμευση εάν αγνοήσουν την επιλογή λειτουργίας μελέτης.
Κατάχρηση της τεχνητής νοημοσύνης
Η λειτουργία μελέτης κυκλοφορεί καθώς οι πανεπιστημιακές κοινότητες αντιμετωπίζουν το ζήτημα της κατάχρησης της Τεχνητής Νοημοσύνης. Σύμφωνα με έρευνα του Guardian για παραβιάσεις ακαδημαϊκής ακεραιότητας στη Βρετανία, καταγράφηκαν σχεδόν 7.000 αποδεδειγμένες περιπτώσεις εξαπάτησης με χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης το 2023-24. Ο αριθμός αυτός ισοδυναμεί με 5,1 για κάθε 1.000 φοιτητές. Την ακαδημαϊκή χρονιά 2022-2023, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 1,6 περιπτώσεις ανά 1.000 φοιτητές.
Στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το AXIOS, που επικαλείται έρευνα του ινστιτούτου ερευνών Pew, το ποσοστό των εφήβων μεταξύ 13 και 17 ετών που λένε ότι χρησιμοποιούν το ChatGPT για σχολικές εργασίες διπλασιάστηκε από 13% σε 26% από το 2023 έως το 2024. Επίσης, οι «φροντιστές» τεχνητής νοημοσύνης αυξάνονται επίσης σε δημοτικότητα. Την περασμένη σχολική χρονιά, ο καθηγητής Khanmigo με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης της Khan Academy είχε 700.000 χρήστες σε 380 σχολικές περιφέρειες στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο εκπαίδευσης της OpenAI, Λία Μπέλσκι, «ένας στους τρεις φοιτητές χρησιμοποιεί το ChatGPT. Η κορυφαία περίπτωση χρήσης στην πλατφόρμα είναι η μάθηση».
«Η Τεχνητή Νοημοσύνη κατέχει το πιο ισχυρό δυναμικό από όλα, την ικανότητα να χρησιμεύει ως προσωπικός δάσκαλος-φροντιστής που δεν κουράζεται ποτέ με τις ερωτήσεις σου», είπε.
«Υπεύθυνη χρήση»
Η Τζάινα Ντεβάνι, επικεφαλής διεθνούς εκπαίδευσης στην OpenAI, εταιρεία ανάπτυξης του ChatGPT, υποστηρίζει ότι η εταιρεία δεν ήθελε το ChatGPT να χρησιμοποιείται λανθασμένα από τους μαθητές, Επισημαίνει ότι το εργαλείο είναι ένα βήμα προς την ενθάρρυνση της εποικοδομητικής ακαδημαϊκής χρήσης του μέσου.
«Πώς μπορούμε να κάνουμε αυτό το βήμα προς τα εμπρός δείχνοντας ότι υπάρχουν υπεύθυνοι τρόποι για να ασχοληθούμε με το ChatGPT – να ασχοληθούμε με το ChatGPT για να υποστηρίξουμε πραγματικά μια μαθησιακή διαδικασία; Σίγουρα δεν πιστεύουμε ότι αυτά τα εργαλεία πρέπει να χρησιμοποιούνται λάθος και αυτό είναι ένα βήμα προς αυτό», είπε.
Η Ντεβάνι, μιλώντας στον Guardian, αναγνώρισε ότι η αντιμετώπιση της ακαδημαϊκής απάτης θα απαιτούσε μια «συζήτηση σε ολόκληρο τον κλάδο» σχετικά με την αλλαγή των αξιολογήσεων και τη σύνταξη «πολύ σαφών κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με το τι συνιστά υπεύθυνη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης».
Η OpenAI δήλωσε ότι η λειτουργία μελέτης – που χαρακτηρίζεται ως «μελέτη και μάθηση» στις επιλογές εργαλείων του chatbot – θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για βοήθεια με τις εργασίες για το σπίτι, προετοιμασία για εξετάσεις και εκμάθηση νέων θεμάτων.
Σύμφωνα με την Ντεβάνι, η νέα λειτουργία σχεδιάστηκε για να ενθαρρύνει τους χρήστες να ασχολούνται με θέματα και προβλήματα αντί να παρέχουν απλώς μια απάντηση αμέσως. «Μας καθοδηγεί προς μια απάντηση, αντί να μας τη δίνει απευθείας», είπε.
Μπορεί επίσης να αλληλεπιδράσει με εικόνες, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να εργαστούν σε προηγούμενα γραπτά εξετάσεων εάν μεταφορτωθούν στο chatbot.
Η OpenAI δήλωσε ότι συνεργάστηκε με εκπαιδευτικούς, επιστήμονες και ειδικούς στην εκπαίδευση για την ανάπτυξη του εργαλείου, αλλά προειδοποίησε ότι θα μπορούσε να υπάρξει «ασυνεπής συμπεριφορά και λάθη σε όλες τις συνομιλίες».